Rychlé odkazy

Erb městyse Šatov
Úvod » Bonjour la France, jak jsme zanechali šatovskou stopu v Paříži

Bonjour la France, jak jsme zanechali šatovskou stopu v Paříži

Ve dnech 11. – 14. 10. 2022 jsme měli možnost s našimi žáky vycestovat na poznávací zájezd do Francie. Nadšení jsme nastoupili v úterý odpoledne do autobusu a vyrazili na dlouhou noční cestu přes Německo. Po několika nutných zastávkách jsme ve středu v 8:00h. ráno dorazili před brány pařížského Disneylandu.

Po snídani a ranní hygieně jsme si sbalili batůžky a vydali se vstříc dobrodružství. Z Disneylandu jsme si každý odvezl spoustu neuvěřitelných zážitků, a to i díky krásnému počasí. Večer nás čekal krátký přejezd na hotel F1, kde jsme si konečně mohli pořádně odpočinout.

Ve čtvrtek jsme v brzkých ranních hodinách museli opustit hotel, abychom se vyhnuli zácpám v Paříži. Náladu nám zlepšila výborná snídaně. V centru Paříže jsme se pohybovali s paní průvodkyní, která nám ukázala mnoho zajímavostí, např. Pantheon, Lucemburské zahrady, kostel Saint-Sulpice, katedrálu Notre-Dame, muzeum Louvre. Další částí výletu byla vyhlídková plavba lodí po řece Seině, ze které se nám naskytl krásný výhled na Eiffelovu věž. Po rychlém obědě v McDonald’s nás čekal dlouhý pochod v dešti k Eiffelově věži. Po cestě jsme si mohli prohlédnout objekt Plamen Svobody, který je umístěn při vjezdu do tunelu, kde v roce 1997 zemřela při autonehodě princezna Diana. Na únavu jsme zapomněli při dechberoucím výhledu z výšky 280 metrů. Závěrečný výstup na symbol Paříže stál opravdu za to. S městem jsme se rozloučili objezdem Vítězného oblouku a vydali se na noční cestu zpět.

Díky skvělé práci našich řidičů jsme přijeli do Šatova již v dopoledních hodinách.

Děkujeme všem za účast a snad někdy příště 🙂